Dag 8 centrale route - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 8 centrale route - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 8 centrale route

Blijf op de hoogte en volg Edwin

19 September 2012 | Faroe eilanden, Tórshavn

Vanmorgen rustig aangedaan rustig ontbeten en op ons gemakje op weg gegaan. Doel was om het centrale gedeelte hier te verkennen maar we hadden ook afgesproken dat als het weer zulk pokkenweer als gisteren zou worden dat we dan een atv dag op gingen nemen. De start was goed bij het hotel was het zonnig en de temperatuur was ok 8 graden. Hoorde van een Deense gast van het hotel, die hier vaker komt dat het meestal niet veel warmer word hier maar dat zomers de zon meer schijnt en s' winters meer sneeuwt. Dus op pad na de eerste berg begon het te miezeren en heb ik regenbogen gezien waarvan het einde in de zee uit leek te komen. Maar het weer sloeg snel om dus besloten we na de lunch om te keren en terug te rijden. Mijn laarzen waren nog niet droog van gisteren( handschoenen gelukkig wel) en zogen zich nog verder vol. Mijn voeten werden erg koud en ik was blij dat we met een uurtje weer bij het hotel waren. Thuis heb ik de Fohn van het hotel in mijn laarzen gehangen om ze weer droog te krijgen en voor de rest de verslagen bijgewerkt. Vanavond komt de plaatselijke Harley club om ons een mooi stukje westkust te laten zien. Voor de rest alvast een beetje inpakken en klaar zetten morgen moeten we om 11 uur de kamer verlaten en vertrekken we aan het einde van de dag weer met de boot naar Denemarken.

Ohja was ik vergeten te melden maar heb al drie dagen last van zeebenen. Raar gevoel likkt wel alsof je nog steeds op de boot zit maar heb er met rijden gelukkig geen last van.

Groet,
Edwin

  • 19 September 2012 - 18:41

    Marianne :

    Hey Edwin,

    Wat ontzettend leuk om weer wat van je te vernemen en hoe! Lekker weer op avontuur met je motor.
    Ik heb met heel veel plezier je reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Het ziet er echt top uit hoor.
    Ik wens je nog een goede reis met heel veel mooie momenten. Ik blijf je verslagen lezen.

    Hartelijke groeten,
    Marianne

  • 07 Januari 2013 - 22:20

    Roelof Van Hasseld:

    mooi verslag edwin!!
    ik ben van plan om de faroer in het voorjaar te gaan doen.
    kan nog wel wat tips gebruiken, ik neem een tentje mee.
    als ik daar geen gebruik van maak pak ik wel een hotel.
    groet, roelof.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 59183

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: