Dag 3 van Norre Nebel naar Aalborg - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 3 van Norre Nebel naar Aalborg - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 3 van Norre Nebel naar Aalborg

Blijf op de hoogte en volg Edwin

17 September 2012 | Denemarken, Aalborg

Vanmorgen werd ik wakker en keek uit het raam en het was pikzwart buiten de regen viel met bakken uit de hemel. Het stormde gewoon. Dus snel naar buiten om te kijken of mijn motor er nog stond. Die stond er gelukkig nog maar we zaten zo dicht bij zee dat de remschijven al verroest waren. Nou rem je dat er zo weer af dus geen probleem maar in 1 nachtje al bruin vond ik wel erg snel. Slot er alvast afgehaald zodat we zo wat sneller konden vertrekken maar waaide in die 5 minuten bijna uit mijn broek. Niet normaal wat een wind. Daarna ontbijt weer heerlijk gegeten. Ze hebben hier allerlei soorten vis en blauwe kaas bij het ontbijt. Dus het rook “ een beetje “ bij het beleg. Gelukkig was er ook gewoon kaas en ham want vis krijg s’ochtends niet door mijn mik. Ted en Gerrie kwamen iets later en we zaten naar het donkere weer buiten te kijken. We deden rustig aan in de hoop dat het dan wel over zou waaien maar het weer werd er niet beter op. Dus besloten we te vertrekken, Gerrie en Ted hebben een rol en waren zo klaar en ingepakt daarna nog getankt en met natte handen mijn handschoenen aangetrokken. Man wat heb ik lopen martelen om die dingen aan te krijgen. Ze moesten voor me gevoel wel een uur op me wachten, schaamde me een beetje dus dan maar zonder regenbroek. Nou dat heb ik geweten. We reden direct een hoosbui in het water stroomde met bakken uit de hemel alsof er een sluis open gezet werd en donker, je zou denken dat het schemer en avond was in plaats van ochtend. In de haast was in nog vergeten mijn sleutel uit de koffer te halen daar kwam ik al rijdend achter. Maar goed dat die er nog in zat en dat ik vroeger veel bijzondere verrichtingen heb voorgedaan want het is me gelukt om tijdens het rijden de sleutels uit de koffer te halen en in mijn jas te stoppen. Wat me geholpen heeft is de cruise control op mijn motor. Verder bleef ik ondanks het pleuris weer droger als op mijn vorige motor. De omgeving was ondanks het rot weer schitterend. De natuur word hier steeds ruiger en ziet er echt schitterend uit alsof je op Terschelling rijd maar dan eindeloos uitgestrekt. Sommige stukken hadden we water aan de linker en aan de rechterkant en je proefde het zout op je lippen. Het prikte zelfs in je ogen en bij de eerste stop leek het wel alsof ik door de pekel gereden was. Spiegels, koplamp en scherm wit van het zout. Gelukkig regende het want dan spoelt het er tenminste meteen weer af anders had ik nog moeten poetsen ook. Vandaag wilden we zo ver mogelijk doorrijden naar Hirtshals. De route ging van Norre Nebel vervolgens bij Argab een brug over naar Sondervig, Krogen, Husby Strande Berge Serup en we zijn voor koffie en de lunch gestopt bij Flovlev. Ik reed er langs en dacht dat we bij een tractor bedrijf binnen gingen of een trukkersrestaurant. Het was een soort van grote hal waar van alles te koop was. De locals achter de gok automaten zaten en de tafels van de cafetaria in het tl-licht stonden. Maar de hamburger smaakte erg goed, niet zo’n nep ding van de Mac Donald maar een echte zelfgemaakte, Heerlijk. Toen we er zaten kwam er nog een motor aanrijden. Een Yamaha TDM met man en vrouw erop. Het waren Co en Marga uit de buurt van Alkmaar. Ook op weg naar de Faraoer eilanden. Gezellig geklets was lachen want Gerrie en … gingen meteen moppen vertellen. Daarna regenbroek aan en wat denk je, stopt het met regenen. Dus heerlijk in het zonnetje gereden. Van Flovlev reden we naar de hoogste duin van Denemarken 63 meter hoog. Die ligt bij Klitmoller. Erg mooi uitzicht boven op de duin met weer een bunker. De grijze zee beukte woest tegen de kust op. De wegen werden bochtig iets wat ik niet verwachte van Denemarken.
Na de stop zijn we een grappig weggetje opgegaan een soort ofroad want hier en daar was het wel verhard. Gerrie had het al over Engelse toestanden want die bmw choppers zijn hier natuurlijk niet voor gebouwd. De omgeving werd sinds Klitmoller steeds glooiender. We werden door de route weer naar het strand geleid en hadden een schitterend uitzicht op de zee bij Bjerget. Ik kwam een beetje vast te zitten in het zand maar de traction control greep in en trok me keurig weer uit het zand. Het was inmiddels 5 uur dus tijd om een hotel te zoeken voor de nacht. Dat is iets wat ik nu geleerd heb. Als ik nog een keer hierheen ga in deze tijd boek ik van te voren en ga ik niet op de bonnefooi. We hebben 7 hotels geprobeerd hadden bijna in een kasteel gelogeerd maar daar hadden ze alleen een 2 persoonskamer. Alle hotels waren dicht of Fully booked. Uiteindelijk beetje chagrijnig doorgereden naar Aalsborg wel 20 km om maar de enige grote stad in de buurt dus meer kans op hotels. We zijn terecht gekomen in een Best Western Hotel aan de rand van Aalsborg. Aankomsttijd 8 uur moe en hongerig. Kamer was weer prijzig rond de 120 euro. Maar ze hadden in ieder geval slaapplaats en we konden er nog eten. Eten was weer super sjiek( lees weinig en met aparte smaken door elkaar) maar erg lekker. Nog een biertje gedronken met de mannen. Stijve kaken gekregen van het lachen en de eerste 2 verslagen op internet gezet. Eindelijk een hotel met Wifi dat werkt.

Nou Groetjes en tot het volgende verslag

Edwin

  • 17 September 2012 - 16:37

    Els Mol:

    Wat een vreemde combinatie als ontbijt.
    Het lijkt mij ook gevaarlijk rijden met zo'n storm. Gelukkig dat alles goed gegaan is.

    Groetjes Els

  • 19 September 2012 - 15:27

    Edwin Vermeer:

    Hoi Els,
    Ze hebben werkelijk alle soorten haring hier ingelegd, gebakken noem het maar op. Echt overal hebben ze vis vooral gerookte zalm of garnalen. Erg lekker met Aqua Vid moet ik je zeggen.

    Groet,
    Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 59278

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: