Dag 2 van Owschlag naar Nørre Nebel, Denemarken - Reisverslag uit Owschlag, Duitsland van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 2 van Owschlag naar Nørre Nebel, Denemarken - Reisverslag uit Owschlag, Duitsland van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 2 van Owschlag naar Nørre Nebel, Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 September 2012 | Duitsland, Owschlag

Vanmorgen heb ik eerst mijn Deense vriendjes uitgezwaaid. Daarna heerlijk ontbeten. De mevrouw van het ontbijt dacht dat ik Duitser was ze vond mijn uitspraak erg goed en was verrast een Nederlandse kentekenplaat te zien. Lekker met haar gebabbeld en relaxed op pad gegaan. Vandaag ben ik eerst naar Flensburg gereden niet echt spannend maar de zon scheen op mijn bol, mooi weer het was een graadje of 17/18. mazzel dus wan t ze hadden anders voorspeld. Daarna via Tonder richting Rømø. Rømø is een schiereiland wat vast zit met een dijk. Gewoon een kaarsrechte streep er naar toe .Maar ik had een reis verslag gelezen dat je er ook op een avontuurlijker wegen waren, namenlijk over een weggetje wat bij vloed onder water stond en bij eb droog zou vallen. Deze gingen naar het eiland Mandø. Dus via Skaerbaek Brøns, Rejsby naar Egebæk Ik ben wezen kijken maar beiden wegen stonden onder water. Bij de eerste gaven stokken in het water de weg aan en bij de tweede was het 1 grote modderpoel. Heb ik maar niet gedaan dus rechtsomkeert en via de kustlijn weer verder naar boven. Het landschap werd steeds mooier en ruiger wel hier eeb daar industrie en das toch gek in een natuurgebied ( stonden borden die me welkom heette in Natuurpark ... ben de naam even kwijt) Veel windmolens en zonne-energie panelen en veel wind zoals de Denen gisteren al voorspeld hadden. het waaide de stevig maar ws goed te doen. In Ribe heb ik geluncht en toen verder naar Blåvand. Om naar het strand te rijden vuurtoren met bunker uit de tweede wereld oorlog te bekijken. Voor iedereen die nog nooit langs de Deens kust gereden heeft dit stuk is echt een aanrader soms lijkt het op Kootwijk dan weer op Texel of 1 van de andere wadden eilanden en dan weer heb je het idee door park de hoge Veluwe of de Ginkelse Heide te rijden. De heide was mooi paars stond in bloei en je begon voorzichtig al wat zout op je lippen te proeven. Blåvand zelf is een leuk badplaatsje een soort mix tussen Zandvoort en Bloemendaal. Onderweg veel leuke vakantiehuisje met rieten daken. Daar wou ik een foto van maken. Toen ik net gestopt was stopten er twee BMW choppers achter me. Ze stapten af en gaven me een hand. Jij gaat zeker ook naar de Faroer eilanden? Ik ben Ted en dat is Gerrie ( eigenlijk Gerrit). Antwoord was natuurlijk met een bek vol tanden ja en hoe weet je dat? Nou je rijd deze roue en welke gek rijd er nu in deze tijd van het jaar door Denemarken. Wij zijn doorgereden naar de bunker Foto's gemaakt peukje gerookt en wat geklets. Ze vroegen met of ik met ze meereed of liever aleen doorging. Snel nagedacht en ja gezegd. Achteraf een goede keuze Gerrie is van oorsprong ras Amsterdammer en heb me de afgelopen dagen slap gelachen. Had soms de volgende dag nog Pijn in mijn kaken. We rijden door naar het Vejers Strand daar mag je met je voertuig gewoon het strand op. We stoppen aan de rand van het strand de win wind giert om ons heen en de golven gaan wild tekeer. Geweldig om te zien hoe die Denen zo het strand oprijden maar voor mij ziet het er te mul uit dus sla voor deze keer over maar kom zeker terug. Daarna volgen we de kust lijn verder naar boven. In Nørre Nebel vinden we een hotel met een enorm mooi uitzicht. Aleen de prijs valt tegen dikke 100,- euro voor kamer met ontbijt. Maar we zijn hongerig en moe dus we besluiten toch maar te boeken.
Na het uitpakken heerlijk culinair gegeten, zalm en entrecote echt geweldig. Daarna drankje gedaan met de heren was erg gezellig

Nou tot het volgende verslag
Groet,
Edwin

  • 15 September 2012 - 11:56

    Astrid Van Wakeren:

    Hoi Edwin,
    Wat leuk dat je weer op reis bent! En dat ik je avonturen mag lezen!
    Wens je hele mooie tocht!
    groet van Astrid v Wakeren.


  • 17 September 2012 - 11:16

    Cher:

    Hoi Edwin,ouwe globetrotter,hier je tante cher
    heb jij ook een speciaal aangemeten zadel?om het lanfge zitten te verzachten?
    of valt dat wel mee? hoe laat is het donker daar want je zit al noordelijker als hier in ons landje,en hier is het om 20.30 uur al donker.
    nou ik lees je mail wel weer liefs van ons, until next time. Cher en Henk

  • 19 September 2012 - 15:28

    Edwin Vermeer:

    Hoi Astrid,
    Leuk om zo weer contact te hebben.
    Groet,
    Edwin

  • 19 September 2012 - 15:31

    Edwin Vermeer:

    Hoi Tante Cher,
    Nee ik heb geen special zadel de eerste dagen doet je kont gewoon na 6 uur pijn. Als ik eenmaal gewend heb ik geen last meer van. Das meestal na 2 of 3 dagen. Het is hier ook 20.30 donker alleen is het bij jullie dan 21.30 door het tijdsverschil.

    Groet,
    Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 59282

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: