Van Amersfoort naar Owschlag Duitsland - Reisverslag uit Owschlag, Duitsland van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Van Amersfoort naar Owschlag Duitsland - Reisverslag uit Owschlag, Duitsland van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Van Amersfoort naar Owschlag Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 September 2012 | Duitsland, Owschlag

Eerste dag heb vandaag veel snelweg kilometers gemaakt( +/_ 550 km). Veel wind en wel wat regen toen ik de Nederlandse grens net over was. daarna vrijwel niet meer. Op een paar kleien drupjes na. Had flashback naar vorig jaar. Want kreeg weer pijn in mijn kont ben duidelijk niet meer gewend zulke lange afstanden te rijden. In Owschlag aangekomen kwam ik in een doe het zelf B&B terecht. Sleutels hingen in het washok zij de eigenaar over de email HUH.
Bed & Breakfast Dannevirke is echt een aanrader voor de prijs maar het gaat hier een beetje anders. De eigenaar is een Deen die in Kopenhagen woont en die door de weeks zijn B&B telefonisch regelt. In het weekend komt hij naar Owschlag om gastheer te wezen en toerritjes te rijden met zijn gasten. De regel is hier alles is in goed vertrouwen en pak maar biertje uit de koelkast zolang je het maar opschrijft en morgen vroeg bij het ontbijt afrekent. Nou kon ik het washok niet vinden dus ging op geluid af van wat later Denen bleken te wezen die op de terugreis waren. Zij legde me uit hoe het werkte en vroegen meteen of ik mee ging hapje eten. 2 spraken er engels, eigenlijk 3 maar de derde durfde pas na de 2e fles wijn. Dus voornamelijk geklets met Flemming en Sophia. allebei onderdeel van een stel. het 1ste stel was eind 40 en het 2e rond de 60. Ze waren naar het Harz gebergte geweest in Duitsland. Gezellig gegeten in een sjiek restaurant. Ik rustig aan een biertje hun dus aan de wijn. Praten ging met handen en voeten maar we kwamen er wel uit.Ik vertaalde hun engels weer naar de duitse ober errug grappig heb me prima vermaakt. Toen naar huis met de taxi want het was wel een kilometer lopen en dat was wel errug ver. Voor 3 euro waren we weer thuis. Daar hebben we nog een biertje gedronken met zijn allen of ik dronk een biertje zij nog een flesje wijn. Ze vroegen nog of ik met ze mee ging morgen want ze woonden waar ik morgen heen moest. Maar ik wou de route rijden en schaamde me een beetje zoveel vriendelijkheid. Ze drongen nog aan want dat was gratis overnachten dus goedkoper en ze vonden het leuk. Waarna ik ze uitgelegd heb dat ik dat heel vriendelijk vond maar toch liever mijn eigen gang ging plus dat ze om 9 uur al gingen rijden en dat vond ik wel erg vroeg. Bezoek en verse vis blijft niet langer dan 3 dagen goed zegt mijn moeder altijd en ik had het idee dat ik al wat vriendelijkheid verbruikt had.
Gelukkig heb ik mijn eigen koers gevolgd maar daar vertel ik morgen meer over.

Groet,
Edwin

  • 17 September 2012 - 21:36

    Mama Mantu:

    Hallo Edwin

    Ik was van plan om je reisverslag te gaan lezen,
    maar kreeg 1bericht via skype van jullie beiden.

    Ik was blij je stem te horen, en dat het goed gaat met je.
    ik ga zo verder jou verslag lezen.

    He Edwin geniet van je vacantie en doe voorzichtig.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 59277

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: