Dag 5 op de Boot naar Thorshavn - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 5 op de Boot naar Thorshavn - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 5 op de Boot naar Thorshavn

Blijf op de hoogte en volg Edwin

17 September 2012 | Faroe eilanden, Tórshavn

Vanmorgen 8 uur boot tijd op er is redelijk veel deining en ik loop als een dronken man. We ontbijten met zijn allen erg gezellig maar ook heel druk het is net 1 grote mierenhoop. Daarna begint het grote onthaasten er is hier toch niet te doen dus relax want je kunt toch nergens heen. Word er een beetje lui van en vergeet de tijd. Manjana komt allemaal goed zeg maar. Sowieso al raar dat je een uur vroeger leeft maar heb het gevoel dat ik op een andere planeet leef. Ben alleen maar bezig met waar we varen, hoe lang nog en werk voor de rest de verslagen bij. Rond 13.00 mogen we de machine kamer bekijken erg interessant, lawaaiig ,warm en het stinkt. Een combinatie van diesel en vis geur komt ons tegemoet als de deur naar de machine kamer binnen komt. Na de machinekamer meteen weer door voor een stevige lunch. Rond 2 uur krijgen we lunch een stevige maaltijd met groente vlees en aardappelen, je word hier aan boord echt verwend. Er is genoeg en het is errug lekker allemaal. Omstreeks 17.00 uur varen we langs de Shetland eilanden. Krijg een sms dat ik nu in Engeland ben. Grappig eigenlijk ben in Nederland begonnen door Duitsland en Denemarken heen gereden bericht gehad dat ik in Noorwegen was daarna in de Verenigde staten en nu dus in Engeland Best veel landen voor zon tripje. Daarna weer om 20.00 uur weer eten dit keer een lopend buffet. Nu we dichter bij de Faeröer eilanden komen word de deining op de boot sterker. Ik ga op tijd naar bed want morgen moeten we echt heel vroeg op.

De aankomst voor morgen is om 5 uur in de ochtend, om 4 uur kunnen we al aan boord ontbijten. Weet niet of ik dat al zo vroeg voor elkaar krijg en ben benieuwd of die oprijplaat al schoon gespoten is.

• 17 September 2012 - 16:44

Els:

Hoe is de sfeer onderling? Is het gezellig?
    Ben benieuwd of je het gered hebt om om 4 uur aan het ontbijt te zitten, haha. Is wel heel erg vroeg.

Groetjes Els

• 17 September 2012 - 20:10

Carin:

Hi Ed, nog maar een paar dagen onderweg maar al een hele reis, eigenlijk! Wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet. Morgen ga ik ook een paar dagen weg: ff duiken.
    Wil je je reisverslagen ook naar MArc sturen want hij mist ze nu.

groetjes Carin

• 18 September 2012 - 15:36

Katinka En Rens:

Hoi Edwin,
    wat een avontuur, erg leuk om alles te lezen! Hopelijk hou je het een beetje droog ;) maar ach, het hoort erbij, een beetje ruig weer. Tenslotte ga je naar het hoge noorden...
    Heel veel plezier, rij veilig en geniet! We blijven je volgen.
    Groetjes, ook aan Paula, Katinka en Rens

• 19 September 2012 - 09:59

Monique:

He Edwin,
    Ik volg je op je prachtige reis, die je op meer manieren maakt;-).Beleef, geniet en ontspan en tot lees'!
    Dikke x van Monique

• 19 September 2012 - 15:15

Edwin_vermeer@hotmail.com:

Hee Carin,
    IK heb het e mailadres van Marc niet meer als het doorgeeft zet ik hem in de lijst.
    groetjes

• 19 September 2012 - 15:17

Hoi Els,
    De groep is gezellig heel divers en vermaak me uitstekend.

• 19 September 2012 - 15:20

Hoi Katinka,
    De eerste hier dag hadden we mooi weer was het ongeveer 6 graden de afgelopen dagen veel regen beetje hagel en natte sneeuw.
    Erg koud maar daarom heette de route ook extreem kouwe klauwen tocht gisteren op sommige plekken was het 2 tot 4 graden voor de rest 6,5. Maar de eindeloze uitzichten maken veel goed de natuur is hier werkelijk schitterend.

• 19 September 2012 - 15:21

Hee Monique,
    Leuke reactie dank je wel.