Dag 4 van Aalborg naar Hirsthals - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 4 van Aalborg naar Hirsthals - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Aalborg naar Hirsthals

Blijf op de hoogte en volg Edwin

17 September 2012 | Denemarken, Hirtshals

Vanmorgen eerst weer begonnen met een lekker ontbijtje, ze hebben full english breakfast maar ik sla even over. We besluiten tijdens het ontbijt om de route af te maken we hebben nog tijd zat. Weersverwachting is voor vandaag gunstig maar als we de motors inpakken begint het toch te regenen. De heren vragen me of ik mijn regenbroek wil aantrekken want dan word het weer droog. Dus regenbroek aan en ze hebben gelijk binnen 20 minuten is het droog. We rijden weer 20 kilometer terug naar de kust. We rijden door een ruige omgeving die langzaam overgaat in een landbouwgebied. De omgeving word steeds glooiender. Leuk om te rijden maar ook om te zien. Bij de eerste stop tanken en trek in mijn regenbroek uit. We nemen de route door en komen er achter dat we om 12.15 aankomen in plaats van 12.00 uur volgens ons hebben we tijd genoeg. We stappen op en het begint te miezeren. Gelukkig is het snel over anders moet ik van Ted en Gerrie weer mijn regenbroek aan trekken. Vind dat een gedoe en veel te warm zitten dus liever niet. We rijden via Moseby, kijken bij Rodhus Klit nog even naar de zee en vervolgen de route naar Gronhoj, Lonstrup en Hjorring naar Hirsthals en komen om 12.10 aan. Op een parkeerplaats staat een grote club motors een bonte verzameling. En ze zijn al bezig!! Gelukkig zijn we dus nog net op tijd. We krijgen de boarding kaart en nog een tasje met info over de bootreis en de Faeröer eilanden en een t-shirt. Erg leuk.
We moeten meteen opstappen en naar de boot. Daar moeten we eerst langs een loket om eertse ticket in te leveren. Totaal hebben we er 3, 1 om aan boort te komen, met de motor, 1 om aan boort te komen en 1 als sleutel voor de kamer. We verzamelen op het terrein voor de boot. Een geweldig gezicht al die motors in een lange rij. Nadeel is dat we 3 uur moeten wachten voordat we de boot op mogen. Dus geen mogelijkheid om wat te eten en maar wachten kreeg er zere voeten van. Als we de boot op moeten word het spannend, het ruikt er naar vis en is spekglad en moeten een steile stalen heling op.
De hoofd inkomsten van de Faeröer eilanden is vis en dat word ook met deze boot naar Europa vervoerd. Bij het vast sjorren van de motor blijkt dat er niet op zulke grote groepen motors gerekend word we moeten wachten totdat er een ketting over de vloer gespannen word waaraan we onze motor vast moeten zetten. Ik weet het niet is maar word elke keer als ik mijn motor op een veerboot vast moet zetten zenuwachtig. Veel geschreeuw en aanwijzingen van ga hier heen, nee daarheen gecombineerd met de herrie van de rangeervoertuigen en de spanning of je de motor wel goed vast gezet hebt zorgen bij mij voor een gejaagd gevoel. Daarna naar de kamer zweet me kapot want op het beneden dek is het erg warm in een motorjas. Bij de kamer aangekomen krijg een nieuw slapie hij heet Terry. Hij gaat buiten roken voor mij tijd om even te gaan douchen, heerlijk ff het zweet van me af. Daarna nog wat uitleg bij de receptie van Promotor. Waarna we om half 9 gaan eten. Half 9 is trouwens boot tijd dezelfde tijd als op de Faeröer eilanden dat is dus een uur vroeger dus eigenlijk eten we pas om half 10.
S’avonds probeer ik Paula nog te bellen het contact is slecht en wifi zo traag als een postduif. Jammer kunnen we ook niet Skypen. De avond is erg gezellig maak kennis met veel mensen die mee zijn. Ga op tijd naar bed ben bekaf.

Groetjes Edwin

  • 17 September 2012 - 16:41

    Els:

    Leuk dat het zo goed klikt met Ted en Gerrie.

    Lijkt mij echt een kik om zoveel motoren bij elkaar te zien.

    Groetjes Els

  • 19 September 2012 - 15:25

    Edwin Vermeer:

    Hoi Els,
    Dat is ook een kick,vooral als ze allemaal starten dan komt het geluid via je buik binnen. Echt gaaf.

    Groet,
    Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 59276

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: