Dag 17 van Geiranger naar Geilo - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 17 van Geiranger naar Geilo - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 17 van Geiranger naar Geilo

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

11 Juli 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Van Geiranger naar Geilo afstand 387 km. Uiteindelijk van Geiranger naar Gol +/- 360 km. Vertrooken in Warm klammig weer, was bewolkt.De weg vanuit Geiranger was een feest leek op de Trollstiger en klom naar een hoogte van 1330 mtr. Toen een stukje snelweg over een hoogvlakte heen. Geen bomen alleen maar rots en en een soort van Toendra en water. Heb water in rivieren zo hard zien stromen dat ik dacht dat ik naar een stromend bubbelbad zat te kijken met een prachtige blauwe gloed er overheen.Weer werd hierboven weer kouder en het werd donker door bewolking. Vandaag heb ik in totaal 6 bergen beklommen en afgedaald eerste was Høndsvåg volgens mij. Toen verder op een smalle bergpas waar ik tol moest betalen. pad was niet breder dan een breed fietspad in Nederland. Erg spannend allemaal vooral op de toppen merkte dat mijn grip minder werd in de kou dacht aan natte sneeuw maar nu weet ik beter. Maar dat is een ander verhaal. Echt schitterende uitzichten gezien ondanks het het miezerige weer. Heb gletsjers zien liggen met een prachtige blauwe gloed eroverheen.Toen dus weer naar beneden ging afwisselend stijgend en dalend voor mij gevoel waren het er 6 je zou het ook als 1 lange berg kunnen tellen. Hoogste punt was 1438 mtr en t otaal ben ik 4329 mtr gestegen en 4512 mtr gedaald. Allerlei soorten wegen gezien,slechte, net nieuwe(heerlijk)en zelfs weer een zandpad. Maar daar wordt ik niet meer warm of koud van. gebied is eindeloos hier begon me zelfs zorgen te maken of ik wel op tijd kon tanken. Had nog 109 km te gaan maar ben gelukkig de stad Årdal tegen gekomen dus gestopt en getankt. Kan iemnd mischien voor me uitzoeken welke bergen er op de E16 en de 15,467 en 55 liggen? Wel zie je hier veel hutjes staan maar vraag me af of dat niet voor het weekend is, hier kun je toch niet wonen zo afgelegen? Dakbedekking op de huizen wordt ook steeds meer van gras hier in de buurt. Gestopt dus in Gol kon geen camping vinden dus motel geboekt, moregn mag ik ontbijten in het bijbehorende hotel. Duur hier overnachting in Hotel NOK 900,-reken maar uit maar ik denk dikke 100 euro. Wat me hier opvalt (zit in het centrum) Is dat je veel adoptiekinderen ziet verder zie je ook veel Thaise, chinese, japanse en fillipijnse vrouwen hier lopen. Of werkzaam hier of getrouwd met een Noorse man, zouden ze hier soms wereldwijd iets van "Noor zoekt vrouw" gehad hebben?

Groetjes
Edwin

  • 11 Juli 2011 - 21:49

    Mama Mantu:

    Hallo Edwin
    Toen ik dit las denk ik oohh,gelukkig was je wel in de stad Ardal waar je kon tanken.

    Ik las ook over adoptiekinderen,nou misschien is het ook als hier in Nederland de progamma over spoorloos!

    Ja hier is het boer zoekt vrouw en in Noorwegen is het Noor zoekt vrouw!!

    Nou ik wens je nog een fijne en veilige thuiskomt.

    Knufff (mama mantu)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kristiansand

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 59298

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: