Dag 21 Hirtshals naar Wildeshausen - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 21 Hirtshals naar Wildeshausen - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 21 Hirtshals naar Wildeshausen

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Juli 2011 | Denemarken, Hirtshals

Dag 21 Hirtshals naar Wildeshausen

Weggereden met mooi weer, zonder binnenjas. Om 9:00 uur vertrokken en na 1,5 uur gestopt moest tanken. Bij het tankstation een uur staan kletsen met een enthousiast stel uit Gouda/Utrecht. We hadden alle twee haast maar toch de tijd om een uur te kletsen. Zij gingen verder, ik trok mijn regenbroek aan en ritste mijn binnenjas erin, het weer betrok. Toen ik met mijn regenbroek stond te hannesen werd ik door een Deen aangesproken met een bruine kop (net terug uit Mallorca) hij waarschuwde mij voor het weer in Zuid Denemarken het was inmiddels 11:45 uur. Zijn advies om voor 16:00 uur het land uit te wezen, opgevolgd en gaan rijden. Denemarken was voor mij één lange streep snelweg waar ik voor het eerst weer 130km per uur mocht (best wennen de eerste keer), verder veel regen en windstoten. Bij Hamburg werd het weer warm en droog. Doorgereden naar het plaatsje Wildeshausen ± 80km onder Bremen. Dat is ± 700km vandaag!!! Veel makkelijker dan 300km in Noorwegen! Ben gestopt ondanks dat ik op de gps verwachte aankomsttijd (Amersfoort) 20:30 uur zag staan. Ik vermoedde een verrassing van Paula zij moest ineens een klus doen voor het werk. Dat doet ze normaal nooit op haar vrije dag, ik had geen zin de verrassing die ze waarschijnlijk had gepland “te verpesten”. Heerlijk gegeten bij een Grieks/Bulgaars/Turks restaurant, lekker Duits witbiertje erbij, € 19,20 afgerekend. Ik heb de afgelopen weken nog niet zo lekker gegeten en zeker niet voor dit geld! Ik zat zo te stralen -van het eten en drinken- dat zelfs de serveerster er lol van had. Nog 1,5 half uur rijden en dan ben ik bij de grens.


Groetjes,
Edwin

  • 17 Juli 2011 - 10:40

    Mama Mantu:

    Hoi Ed

    Nou het eten zag wel lekker uit op de foto.
    Wat bovenop lag is dat gebakken Bamie??

    Slamat makan Edwin!

    Sampei bertemu kembali!!

    Mama Mantu

  • 17 Juli 2011 - 11:31

    Edwin Vermeer:

    Ja het eten was heerlijk bovenop het eten lag inderdaad een soort van gefrituurde bami of spaghetti

  • 17 Juli 2011 - 20:10

    Frank B Te S:

    Leefde die witte dingen of ......

  • 18 Juli 2011 - 10:35

    Cher Van Dasler:

    hoi edwin, ik heb net de rest van jou verslag gelezen , mooie tocht gehad jongkie,leuk om zon stukje mee te reizen, maar ik ben zelf weggegaan naar RuslAND, MOSCOW EN sT pETERSBURG, EN NET ALS JIJ WIE VER REIST KAN VEEL VERHALEN, OOK GEWELDIG VEEL INDRUKKEN GEHAD, MIETERS. IK ZOU WILLEN WETEN VAN JOU WAT HET JOU PERSOONLIJK GEBRACHT HEEFT, KAN DAT ?
    HARTELIJKE GROETEN VAN JE TANTE cHER XXX

  • 19 Juli 2011 - 08:35

    Edwin:

    Hoi Tante Cher,
    Het gekke is dat deze vraag me de laatste dagen al vaker gesteld zelfs tijdens de trip al. Ik heb lekker mijn hoofd leeg kunnen maken, de shit van de afgelopen drie jaar kunnen vervangen door positieve ervaringen. Heb geleerd of meer bevestigd gekregen dat ik op mezelf en "lot" kan vertrouwen. Voel me inwendig kiplekker en rustiger.En ik heb voor me gevoel met het bereiken van de Noordkaap een punt gezet achter "Jan Ongeluk". Verder heb ik minder haast gekregen gedurende de trip in het begin wou ik op tijd weg. Later dacht ik laat de dag maar komen zoals hij komt wat ruimte gaf voor leuke ontmoetingen en ervaringen.
    Heb nog wel meer geleerd of ervaren veel geleerd ook van gesprekken met oudere mannen die ik tegen kwam tijdens de trip. Vond het leuk om mentaal met ze te stoeien.Maar die moet ik nog even plaatsen weet nog niet wat ik daar mee moet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Hirtshals

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 59285

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: