vervolg Dag 19 in Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu vervolg Dag 19 in Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

vervolg Dag 19 in Kristiansand

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Juli 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Bakje gedaan. Nieuwe banden en achterremblokken gehaald bij de dealer 2,5km verderop.

Omgerekend €630,- ....schrik.... Blij dat ze Visa hebben uitgevonden! Bij de dealer regenbui afgewacht (raar, ze hadden toch mooi weer voorspeld vandaag?) en nog wat gebabbeld met de monteur en toen op pad.
Nou was ik al gewaarschuwd door de monteur voor mijn nieuwe banden, maar voor de zekerheid zat er een sticker op mijn spiegel. Middenin beeld zodat de sticker niet te missen was, met daarop een Noorse tekst die me “waarschuwde voor mijn gladde banden”. Heel goed systeem, zouden ze in Nederland ook moeten doen!

Op aanraden van Meneer Verkerk alvast een ticket halen voor de boot, i.v.m. de bouwvak van de Noren. Nog wat foto’s gemaakt van Kristiansand voor de rest relaxen, boodschappen doen en wachten op de boot. Heerlijk weer, dus lekker op mijn stoeltje voor de tent naar Noren zitten kijken. Wat me opvalt is dat ook de “donkere Noren” hier kamperen.

Groetjes,
Edwin

• 17 Juli 2011 - 10:28

Mama Mantu:

Hallo Edwin
    Wel fijn dat jij ook wordt gewaarschuwd voor bepaalde dingen(ook voor de Banden) erg fijn toch

En dat jij ook op advies van Meneer Verkerk je ticket alvast ging bestellen!!

He Ed wat bedoel je met ""donkere Noren eigenlijk??

Ik hoor het wel als je weer thuis bent!!

Groetjes Mama Mantu

• 17 Juli 2011 - 11:35

Edwin Vermeer:

Hoi Mama mantu, donkere Noren ja hoe moet ik dat zeggen wil niet discrimineren. Maar naar het zuiden toe zie je meer buitenlandse Noren zeg maar. Filipijnse of Chinese maar ook Indische mensen maar dan meer de donkere niet de lichte. Verder zie je veel mensen uit Angola en andere Afrikaanse landen. Weet van Paula dat Molukkers niet van Kamperen houden maar in Kristiansand zag je alles door elkaar heen kamperen.

• 17 Juli 2011 - 20:04

Frank B Te S:

hier noemen we dat Medelanders hihihihihi