Dag 20 Kristiansand naar Hirtshals - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 20 Kristiansand naar Hirtshals - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 20 Kristiansand naar Hirtshals

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Juli 2011 | Denemarken, Hirtshals

Dag 20 Kristiansand naar Hirtshals (van zuid Noorwegen naar Denemarken

Vanmorgen proberen koffie te maken maar gas was op, dus geen koffie, dat is balen! Begonnen met inpakken van spulletjes, tussendoor toch zin gekregen in koffie dus even naar het restaurant (van de camping). Bakkie koffie besteld, afgerekend met een mevrouw die allercharmantst lachte maar slecht Engels sprak. Bakkie smaakte zo goed dat ik een tweede bakje wilde dus ik tapte een nieuw bakje en wilde betalen. (Ik had een T-shirt aan met Nederlandse tekst; motorrijdersactiegroep.nl) Zegt de mevrouw die wafels staat te bakken, “je hoeft niet te betalen... “(in het Nederlands met een licht Noorse tongval) Ik was mevrouw Verkerk tegengekomen. Het is nog steeds een mooie vrouw om te zien, echt een dame maar moet volgens mij vroeger een schoonheid geweest wezen. Ik snap waarom meneer Verkerk naar Noorwegen verhuist is. Het was ± 12:00 uur en de boot vertrok om 16:30 uur, inchecken was vanaf 15:30 uur. Lokale snack, aardappelpuree met 2 grillworstjes, gegeten was niet bijzonder in mijn ogen. Op tijd naar de boot, was er om 14:30 uur, had bedacht dat daar nog iets te eten/drinken/ijsje te krijgen zou zijn (erg warm!) mooi mis gedacht. Als je de slagboom voorbij bent is er helemaal niks te krijgen. Sta je daar dan in de zon op een grote plaat asfalt.....heb uiteindelijk mijn laarzen maar uitgetrokken, zo warm was het.... Werd in een rij opgesteld voor motorrijders. Het -oudere- stel wat achter mij aansloot was Nederlands, ze reden een metallic oranje Goldwing (1800cc, 6 cilinder). Mooi ding om te zien maar wat een bakbeest van een motor (Grooooot zeg!!!!). Raakte met ze aan de praat en zo hebben we een dik uurtje staan kletsen om de tijd te doden. Verteld dat ik nog geen overnachting geregeld had in Denemarken en van mijn nieuwe banden en dat ik het “best eng” vond de boot met al dat staal op te rijden (glad). Boot opgereden zonder problemen, vastzetten van de motoren gefilmd en naar boven toe. Jeetje wat een luxe!!!!!! Tax-free shopping, Casino, kleine supermarktjes, luxe of grote “vreetschuren”.
Zelf ook inkopen gedaan (sigaretten) en heerlijk zitten doezelen op het achterschip in de zon. Echt geweldig drie uurtjes in de zon met een windje erbij. Laarzen uitgedaan, jas half uit en de broekspijpritsjes opengezet, GENIETEN MAAR! Raar gesprek gehad met een Noorse dame over haar eerste inbraak in haar huis, de eerste verkrachting van jonge meisjes in Kristiansand door donkere mannen en problemen met Roemenen en vrouwentaxi’s. Verder ging het over kunst (ze was kunstenares) ze was een beetje raar aan het flirten met me, ik snapte het niet zo. Toen ik Paula smste vroeg ze, “heb je internet op je mobiel?”. Ik antwoordde “no just teksting my wife” en poef weg was ze....roepend “the beach, the beach, the beautiful beach”. Raar!!!
Toen ik naar beneden liep, stapte de dame van het -oudere- stel op me af, “ik heb al een kamer voor je geregeld”. Bleek ze op de boot met het motel in Hirtshals te hebben gebeld en voor mij ook een kamer geboekt. Zo lief. Zij hadden al gegeten op de boot, ik niet. Dus na het uitpakken nog even de stad in, benzinestation annex cafetaria/ supermarkt gevonden en weer met mijn neus in de boter gevallen. Dagmenu was “all you can eat spareribs”. Dacht bij m’n tweede bord alleen maar spareribs te krijgen, maar kreeg het ook friet en koolsla bij. Het zitten vreten, had al zo lang niet meer gegeten vandaag, drie biertjes voor in het motel erbij gekocht en afrekenen, omgerekend € 18,-. Kijk dat zijn tenminste normale prijzen voor een portie eten en drinken. Alles smaakte meteen een stukje beter.

Groetjes,
Edwin

• 17 Juli 2011 - 20:08

Frank B Te S:

ziet er lekker uit, en absoluut niet duur idd normale prijzen

• 18 Juli 2011 - 10:01

Mama Mantu:

Hoi hoi Ed,

Jij hebt wel mooie foto"s gemaakt!!
    En Ed wat zat jij lekker te genieten op het achterschip lekker in de zon!!

Lekker spareribs zag wel lekker uit !!
    En volgens mij heb jij heerlijk van gegeten en niet duur.

Nou Ed het was voor jou een REIS om NOOIT TE VERGETEN ECHT GAAF.

SAMPEI BERTEMU KEMBALI