Dag 15 van Van Surnadal naar Geiranger - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 15 van Van Surnadal naar Geiranger - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Van Surnadal naar Geiranger

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

08 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Van Surnadal naar Geiranger afstand 295 km.Vertrokken om 10.00 uur.Vanmorgen ontbeten met zelf gemaakte scrambeld eggs,bacon.Was heerlijk totdat ik in mij enkel gestoken werd door een mug. In reflex wou ik het beest van me afslaan maar daarbij kiepte ik mijn eten op de grond, alles in het gras.
Alles weer uit het gras geschept en het gras ertussen uitgepikt. Smaak was nog goed, geen zand gelukkig, maar wel balen. Klote mug!!Met heerlijk weer vertrokken , was zweten zelfs. Durf mijn gaatjes jas niet aan te trekken die muggen prikken overal doorheen. Het uiticht blijft me verbazen. na elke bocht denk je niet meer verrast te kunnen worden maar man wat is het hier prachtig.Heb vandaag alleen maar bochtige wegen gehad en mijn eerste berg met een stijgingspercentage van 10% wist ik veel dat er nog meer zouden volgen.Banden beginne gelukkig weer rond te worden. jongens dit gebied is een waar motorrijders paradijs!!Onderweg 2 veerboten genomen op de eerste sprak een Noor op een Moto Guzzi. Sympathiek vent hij had vorig jaar met de motor door Nederland getourd.
Meest bijzondere was dat hij zijn hond ( type klein keffertje)in een bench achter op zijn motor had.Toen ik hem vertelde dat ik naar Geiranger ging zei hij; "Then you'll come back to Norway". Nou hij heeft geen woord gelogen dit is in mijn ogen het best bewaarde geheim van Noorwegen. Ben over bergpas gekomen die volgens mij Trollstiger heet (kan iemand dat voor me opzoeken?) stijgingspercantage 10%, jammer genoeg veel bussen en Noorse motorrijders voor me neus (die zijn echt geen snelheid gewend)Maar wat een uitzicht je rijdt langs/door een waterval heen. Dit natuurgebied heet Kløvstien volgesn mij. Alleen maar haarspeldbochten en moest in de eerste versnelling naar beneden! ( huh nog nooit hoeven doen) De pas zelf deed me aan de stelvio denken. Voor me collega's kijk even bij Erwin naar zijn screensaver.Mijn Gps zag eruit alsof een klein kind voor het eerst aan het tekenen was.Als je naar Noorwegen gaat mis dit dan absoluut niet!!Nu zit ik dus in Geiranger, toeristisch plaatsje, lekker veel te doen.Ben zo blij dat ik mijn tent mee heb. alle hutten zitten hier vol en ik sta met mijn tent midden in het centrum bij de jachthaven.

P.s. naar het zuiden toe worden de Noren weer vriendelijker in het Noorden zijn ze wat lomper zeg maar.Hier lijken ze meer op de Zweden maar die zijn vriendelijk door het hele land heen.
P.s.2 Kan hier beter slapen. Ondansk dat het hier ook de hele dag licht blijft wordt het toch een soort van donker.
P.s.3 Iedereen laat zijn spullen op demotor zitten of liggen, of zijn auto met draaiende motor of open deuren staan.Niemand kijkt ervan op of zal er misbruik van maken. Jammer dat dit in Nederland niet kan. gewoon met je jatten van andermans spullen afblijven.

Groet,
Edwin

  • 08 Juli 2011 - 17:50

    Nichtje Gigi:

    Zo zo oom Edwin,

    Wat een leuke reis heeft u nu afgelegd met de motor.
    Als ik later wat groter ben wil achterop en als ik heul groot ben wil ik ook mijn eigen motor en rijbewijs net als ani Paula.
    Doet u nog wel even voorzichtig aub! Ik ben vorig weekend nog bij u thuis geweest en ben blijven logeren maar tis wel stil zonder u hoor :D
    Tot gauw dikke kus Gigi x

  • 08 Juli 2011 - 21:46

    Mama Mantu:

    HoiHoi Edwin
    Nou Ed wat een kilometers heb jij al opzitten!!
    Doe je wel voorzichtig,en ook als je moe bent effe uitrusten!
    Nou die rotmuggen die moeten jou wel hebben.
    Voor zometeen of straks,Slamat Tidur,Slamat Makan,Slamat Istirahad,dan Sampai Bertemu Kembali.

    Amatooooo

  • 09 Juli 2011 - 01:02

    Frank B Te S:

    Ik heb het voor je opgezocht op Google maps Trollstigen, Møre og Romsdal, Noorwegen

    Kan je geen anti-muggen spul kopen daar, je bent niet alleen zoet van buiten maar ook van binnen

  • 09 Juli 2011 - 08:54

    Edwin Vermeer:

    Ach wat lief, schiet helemaal vol.Van mij mafg je altijd achterop. Groetjes en dikke knuffel aan Pappa en Mamma en aan je broertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 59299

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: