Dag 14 van Grong naar Surnadal - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 14 van Grong naar Surnadal - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Grong naar Surnadal

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

08 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Reisdagboek weer bijgewerkt,ontbeten, tentje afgebroken.Had een beetje ruzie met de tent vandaag liet zich niet zo goed inpakken. Over inpakken gesproken; @ Rinco ik gebruik vacuum tassen van het merk Balbo te verkrijgen bij Bever en Marskramer(daar zijn ze goedkoper) Erg handig kun je veel mee klein maken. Vandaag van Grong naar Surnadal afstand 320 km.Rond 12.00 uur weg gereden. Verder de E6 op in het begin mooi slingerend met veel lange bochten. Langazaam werd hte toch een echte snelweg maar dan met beter uitzicht dan bij ons.Werd wel een beetje saai, ik was bij Trondheim aangekomen.Eerste file van Noorwegen meegemaakt, meer een soort van langzaam rijdend verkeer.Veel tunnels onderweg. Die vormen met dat warme weer een heerlijke verkoeling onderweg. Weet niet wat ik van Trondeheim of Narvik( de vorige grote stad waar ik langs ben gekomen.) moet vinden, aan de eene kant mooi, aan de andere kant veel smerig uitziende industrie. Verder zie Noren met dat mooie weer mazaal naar buiten trekken. Vissen, duursporten,camperen,jagen of de nationale hobby grasmaaien( je ziet echt iedereen grasmaaien). Andere hobby van de Noren is midgetgolf, snap echt niet waarom ze dat zo leuk vinden. De Zweden zijn trouwens gek van Golf, dat is de trend op dit moment in Zweden schijnt het volgens mijn Zweedse motorcollega's.Affijn terug naar de Noren die onderweg observeer: Voor de dames zijn strakke broeken in alle soorten in de mode glimmend of spijkerbroek ( Skinnies geloof ik heet dat) het liefst de vale variant en hotpants. Het maakt daarbij niet uit of het je staat of niet. Oudere dames doen het makkelijker die trekken gewoon uit wat de warm zit. resultaat veel vrouwen zien grasmaaien in hun BH met kort broek of rok. Erg grappig om te zien, meestal niet mooi. Terug naar het verhaal de weg was saai geworden. De Laatste 30 km werd het toch nog spannend. Ik heb mijn gps op korste route staan en het vinkje zandwegen vermijden weggelaten. Dus werd ik over 8 km zandweg gestuurd, hellingspercentage 8% met s-bochten. Erg leuk, mijn Triumph deed het erg goed,hield zich keurig. Zit nu op een camping met alleen maar vissers.

Groet
Edwin

  • 08 Juli 2011 - 13:22

    Paula:

    héhéhé, wel kijken waar je "heen gaat".... hahahaah ;-)

  • 09 Juli 2011 - 00:57

    Frank B Te S:

    kan jij zandwegen aanvinken dat je die wil vermijden, das makkelijk zeg, als je hem gebruikt tenminste hihihi.

    Lekker visje op de BBQ is nooit weg

  • 09 Juli 2011 - 09:04

    Edwin Vermeer:

    Hoi Lieverd,
    Ja kan het niet laten :-) blijf een vent, maar dan 1 die buiten de deur trek krijgt en thuis komt eten
    Maar serieus vindt het landschap zo mooi hier dat het moeilijk is je ogen op de weg te houden

    Groet,
    Edwin Hele dikke bereknuff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 59290

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: