Dag 12 Van Ballangen naar Krokstrand - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Dag 12 Van Ballangen naar Krokstrand - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Dag 12 Van Ballangen naar Krokstrand

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

08 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Sorry lezers weer veel meegemaakt deze is weer redelijk lang.
Om 7.45 opgestaan was inmiddels al 30 graden in de tent. Bakkie koffie gezet reisdagboek bijgewerkt. Van Ballangen naar Camping Krokstrand afstand 323 km. Net op weg naar de douche nog 2 Nederlanders tegengekomen, gepensioneerd, hij schrijft reisverslagen en ze wonen de eene helft van het jaar in Spanje en de ander helft in Nederland. Hij vroeg me of ik zijn vrouw uit kon leggen wat de betekenis van de Noordkaap was, zij begreep niet zo goed waarom hij daar heen wou. Gesprek ging over harnas afgooien,vrijheid,bijbehorende emoties en ergens een punt achter zetten.Mooi gesprek waarin ik meekreeg dat ik het als broekkie al aardig snapte maar nog niet helemaal. Hij had had het over mijn heilige moeten kwa dagafstanden. Toen ik aan zijn vrouw mijn Noordkaap avontuur vertelde kreeg ik ik kippevel, liet het haar zien en heb eigenlijk niets meer gezegd, dit was voldoende vond ik. Webadres van deze reizigers is www.grijzigers.nl. In december maakt hij een verslag van deze reis of komt het in boekvorm dat was me niet helemaal duidelijk. Hij vroeg of hij mijn log mocht vermelden. Natuurlijk en ben benieuwd waar dat toe leidt.Om 12.00 uur gaan rijden eerst langs de E6 lekker bochtig langs de fjord. temperatuur weer rond de 35 graden dus binnenjas er weer uit geritst en netjes in de koffer gepakt. ba 70 km moest ik linksaf de bergen in, deze weg was nog slechter als gisteren.Spoorvorming, verschillende soorten asfalt en kuilen in de weg.
Van de bergweg weer de E6 op.geluukig weer mooi asfalt, heerlijke bochten.Het water wordt hier zo helder dat je er rijdend doorheen kan kijken.Er zit een prachtige groene/blauwe gloed over. Werd moe en zat te twijfelen doorrijden of hier een camping pakken. De volgende camping was over 43 km. Langazaam werd het kouder, landschap veranderde, bomen verdwenen en de weg werd recht.We gingen de hoogte in en het werd kouder.Jongens wat ben ik blij dat ik doorgereden ben deze dag had nog 2 toetjes voor me in petto.Had het dus erg koud en twijfelde of ink mijn binnenjas uit de koffer moest halen. Zag steeds meer sneeuw (en dat op 670 mtr hoogte).Zag ik ineens een bord Poolcirkel. Huh bord poolcirkel.Ohja hier had ik een fotomoment gepland Supergaaf bijna net zo mooi als de Noordkaap. Mijn foto werd genomen door 2 Nederlandse dames die een cursus paardenfluisteren gingen doen in Finland. Nog even met ze gekletst en verder gegaan.Muggen betsaan helaas ook inde kou ben 3 keer gestoken op mijn kop tijdens het gesprek.Naar de camping, gegeten in het hotel aaan de overkant meer is hier niet. Eeen brug een waterval en 2 huizen en een camping. Toetje nummer 2 het leukste toetje van de dag. Na het eten loop ik over de camping om nog wat foto`s te maken wordt ik begroet door 2 enthousiaste Golden Retrievers, kwam ik mijn Duitse buurtjes uit Alta weer tegen.Kreeg meteen een biertje aangeboden en toen ik vertelde dat ik het koud had een Schnapss. Wat een lieve mensen het werd heel gezellig en na 3 Schnapps werd mijn Engels steeds beter.Typisch voor mij waren ze mijn duitse buurtjes en tijdens het gesprek kwam ik erachter dat ik hun Nederlandse motorrijder was.
Nou als je tot hier gekomen bent bedankt voor het lezen, beloof dat de verslagen van de volgende dagen korter zijn

Groetjes
Edwin

  • 09 Juli 2011 - 00:53

    Frank B Te S:

    deze was "lang" maar erg leuk om te lezen werd je Duits ook beter na de 3 borrels, of was het meer gebaren taal hihihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 59306

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: