dag 10 van Hammerfest naar Skibotn. - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu dag 10 van Hammerfest naar Skibotn. - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

dag 10 van Hammerfest naar Skibotn.

Door: edwinvermeer

Blijf op de hoogte en volg Edwin

03 Juli 2011 | Noorwegen, Hammerfest

Afstand Hammerfest naar Skibotn 429.
vanmorgen eerst bankproblemen opgelost met Paula. Mocht de telefoon lenen van Pieter die had een sim-kaart die goedkoper was.doordat het hier zo duur is stond ik "gewoon" rood dus geld bijgeboekt samen met Paula. Heerlijk om haar stem weer even te horen. Verder nog wat bakken koffie gedronken met Pieter en wat gebabbeld.Werk zat hier volgens hem vooral als leraar en in de verzorging en in het Noorden hoeven ze 7% minder belasting af te dragen omdat ze de werkgelegenheid willen stimuleren. Hij betaalde maar 32% inkomstenbelasting, komen wij aan met onze 40 en 52%.Noosr is makkelijker dan Zweeds klinkt een beetje oud Nederlands met Engelse en Duitse woordjes tussendoor.Rond 11 uur vertrokken.Met weemoed afscheid genomen van Pieter. Wou eigenlijk blijven plakken en verder kletsen maar moest vandaag dus 430 km doen.
Op de terugweg filmpje gemaakt van de hoogvlakte daarin tunnels, toendra's en bergen. Echt het uitzicht blijft verbazen hier zo mooi en weids. Moet nu weer uitloggen vervolg zo met dag 10 deel 2.

Verslag uit: Noorwegen, Hammerfest

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011