Vervolg dag 9 Noordkaap !!! - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu Vervolg dag 9 Noordkaap !!! - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Edwin Vermeer - WaarBenJij.nu

Vervolg dag 9 Noordkaap !!!

Door: edwinvermeer

Blijf op de hoogte en volg Edwin

03 Juli 2011 | Noorwegen, Honningsvåg

Er hangt hier een soort van uitgelaten sfeer mensen die elkaar onderweg ontmoet hebben begroeten elkaar.Eigenlijk maakt het neit uit wie je tegen komt.Iedereen wil zijn verhaal kwijt, ik ook uiteraard." 2 Nederlandse fietsers die ik geisteren al tegen gekomen was, weer ontmoet De 1e is vanf Gibraltar hier na toe gefietst en de 2e is in Nederland aangehaakt vanaf Zaltbommel.Zij hebben foto's van me gemaakt bij de wereld bol, die duiste motorrijder ook trouwens.
Jammer genoeg ook Duits kuilgraaf gedrag meegemaakt toen ik nog even na stond te kletsen met die Duitse motorrijder en voor het gevoel van een Duitse dame te lang in beeld bleef staan, was het gesis of dwingende tongval niet te miskennen. Alsof het haar wereldbol was. Je voelt je toch een soort van weggejouwd. TRUT!! Voor de rest nog wat gelummeld, mijn naam met stenen achter gelaten (doen ze meer hier). Vertrokken naar Hammerfest. Afstand was dus 180 km sorry heb me in het vorige bericht vergist.14.00 uur vertrokken Mooi wegen langs fjorden. tol betaald om weg te mogen NOK 70,- een tientje zeg maar. In vergelijking met Zweden is Noorwegen reteduur.Terwijl het 1 van de rijkste landen van de wereld is. Tunnels zijn hier koud en nat. Zoals de druipsteen grotten in België.
Koud varieert hier buiten de tunnel 5-10 graden in de tunnel rond 0.Bij aanklomst in Hammerfest hutje geboekt (niet op geplande camping).Receptionist gaf me korting omdat ik Nederlander was. 400 NOK voor een hutje voor 4 personen. Had ik een beetje de ruimte zij hij. Huh vloeinde Nederlanders? Ik had Pieter ontmoet,woonde en werkte hier, vanuit zeeland,toffe kerel. Bankpas werkte niet dus betalen met Visa card.
Boodschapen gedaan later die avond foto's gemaakt van Hammerfest en de zon die opm 23 uur weer begint te schijnen.Plaatselijke jeugd rijd op vrijdag avond auto of motor liefst met keiharde muziek en steeds het zelfde stukje om maar gezien te worden.

Groetjes begin beetje last van heimwee te krijgen zat gistern op mijn Garmijn te kijken waar de rijpstraat ligt ( dik 2000 km)

  • 03 Juli 2011 - 11:17

    Frank B Te S:

    rare gewaarwording dat de zon om 23 uur weer begint te schijnen, en ach wat is 2000 + km als je dat verdeelt over 9 dagen zo'n 223 kilometer per dag, als je het zo zegt is het niks.

    See Ya

  • 03 Juli 2011 - 19:16

    Carin:

    Je hebt t toch maar mooi gehaald ed! Van harte gefeliciteerd! Super. Marc is een beetje jaloers. We missen je ook.

  • 04 Juli 2011 - 15:49

    AB:

    Harstikke mooi dat dit allemaal volbracht hebt Wens verder nog heel veel reisplezier maar houd het veilig we willen je graag weer heelhuids terug zien veel knuffels van Ma & Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Honningsvåg

Edwin

Hallo allemaal, Vanaf 12 september 2012 ga ik voor 12 dagen een motorreis maken naar de Faroer Eilanden. Hier kan je lezen over mijn avontuur en ervaringen. Groetjes, Edwin

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 59300

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 25 September 2012

Faeröer eilanden met Triumph

23 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Noordkaap op de motor

Landen bezocht: